Podobné příspěvky

CESTY K DOBRÝM MRAVŮM
„Seď alespoň chvíli v klidu! Sundej nohy ze stolu! Řekni dobrý den!“ Dobré mravy či pravidla slušného chování se často stávají pro rodiče i děti zdrojem dlouhodobého stresu. Co si ale pod pojmem dobré mravy představit? A musí být jejich vštěpování vždy synonymem stresu? Dnešní mládež zbožňuje luxus. Má špatné mravy, pohrdá autoritami, nemá respekt…
Ortodoncie jako jeden z pilířů léčby rozštěpů
MUDr. Živa Müllerová, CSc. byla významná osobnost české stomatologie. Byla primářkou stomato-ortodontického oddělení Ústavu experimentální medicíny ČSAV, které pracovalo při klinice plastické chirurgie Fakultní nemocnice Královské Vinohrady a v roce 1993 se toto oddělení stalo součástí Stomatologické kliniky III. Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Věnovala se léčbě nepravidelnosti chrupu a čelistí dětí a dospělých s vývojovými…
Prenatální léčba rozštěpů
Možná jste slyšeli o operacích ještě nenarozených dětí, které se odehrály v lůně matky. Jestli se takto budou jednou léčit i rozštěpy, ukáže čas. Avšak nabízí se i jiná možnost. Lékařská věda se neustále vyvíjí a přináší nové postupy. Dle studie vydané v časopise Development, odborníci z Centra kraniofaciální molekulární biologie dokáží nechirurgickým způsobem zvrátit…
HRAVÉ BÁSNIČKY
Procházka s pejskem Jdeme, jdeme na procházku, máme pejska na provázku, pejsku zvedej nožičku a překračuj loužičku (vedeme dítě vedle sebe za ruku a dítě velkými kroky překračuje „loužičku“) Jdeme, jdeme na procházku, máme pejska na provázku, pejsku pěkně zaštěkej, do domečku utíkej! (vedeme dítě za ruku a ono štěká, na „do domečku“ se zastavíme…
Ortodoncie v kostce
Aneb ortodontista u dětí s rozštěpem neléčí jen „křivé zuby“ Rozštěp obličeje má vliv na čelist a růst zubů. Záleží především na rozsahu rozštěpu. U izolovaného rozštěpu patra bude situace zcela jiná než u rozštěpu rtu nebo u rozštěpu celkového. U rozštěpu rtu zasahujícího i minimálně do čelisti a rozštěpu celkového mohou být zuby rotované,…
Adam, 11let
celkový levostranný rozštěp Třídní učitelka, Mgr. Markéta Schmoranzová, napsala Adamovým rodičům: Adam je na jednu stranu vyspělý, prostě to není „normální“ dítě svého věku – myslím, že se najde, až mu skončí puberta. Je svým způsobem dospělý, jen ho omezuje ještě nedozrálé tělo; on ví, co ho baví, čemu se chce věnovat a všechno ostatní…